Frågor om avgifter
För dig som bor i en Seniorgårdenbostad och har frågor kring betalningar.
HemKontaktVanliga frågor och svarFrågor om avgifter
För dig som bor i en Seniorgårdenbostad och har frågor kring betalningar.
Årsavgiften, som bestäms av styrelsen, ska täcka föreningens årliga kostnader för fastighetens drift, underhåll, räntor och lån. I de flesta fall är årsavgiften uppdelad i tolv delar och tas därför ut månadsvis.
Fastigheten har mätare installerade till varje lägenhet för att mäta varmvattenförbrukningen. Varmvattnet debiteras respektive bostadsrättshavare relaterat till uppmätt förbrukning.
Systemet är ett trådlöst system som samlar in mätdata från respektive lägenhet utan manuell avläsning. Mätdatat samlas ihop centralt och debiteringen sker efter faktisk förbrukning i efterskott hos er ekonomiska förvaltare. Förbrukningen för tre månader kommer som en separat post på den första avin i varje kvartal.
Vid frågor kring debiteringen kontakta vår Kundservice.
Misstänker ni däremot fel på mätaren så kontaktar ni Minol direkt på
040-411 999
kundservice@minol.se
Du är välkommen att kontakta Minols kundtjänst,
040–411 999
kundservice@minol.se
Du kan anmäla dig via din internetbank genom att söka på föreningens namn.
Då skickar vi en blankett till dig som du fyller i och skickar till: JM@Home 169 82 Solna
Vi drar pengar från kontot på förfallodagen, om det infaller på en helgdag dras pengarna närmas följande vardag. Ytterligare ett dragningsförsök görs dagen efter. Kontrollera att du har haft täckning på kontot vid denna tidpunkt. Har du haft täckning men pengarna har ändå inte dragits bör du kontakta vår kundtjänst. Det kan också vara så att du ansökt om medgivande mitt i ett kvartal, då kommer ditt autogiro fungera först vid kommande kvartal.
Ditt betalarnummer är ditt kontraktsnummer, det återfinns på den avin som du fått skickad till dig. Betalarnumret består endast av siffror.
Du anmäler dig enklast till e-faktura genom att göra anmälan samtidigt som du betalar din månadsavi via din internetbank. Du kan även i din internetbank söka efter företag (JM@Home) som kan erbjuda e-faktura. Viktig info att den personen som ansöker om e-faktura måste stå högst upp på fakturan.
Byte av placering utav namn kan anmälas till kundservice@jm.se
Det kan bero på att du ansökt om E-faktura mitt under ett kvartal. Vi uppdaterar våra register först innan nästa avisering. Vår rekommendation är därför att du ansöker om E-faktura en månad innan kommande avisering.
Ja, vår rekommendation är att man söker en månad innan nästa avisering. Den som ansöker om e-faktura måste stå högst upp på fakturan.
Byte av placering utav namn kan anmälas till kundservice@jm.se
© 2025 Seniorgården AB
Organisationsnr 556359-9082
Vi söker därför samtycke att hantera din information. Vi använder cookies och tredjepartstjänster (Youtube och Google Maps) bla för att förbättra funktionaliteten på webbplatsen.
eller gör dina val